S’està acabant un bonic any escolar ple de moments transformadors i bells. Durant tot el curs, a l’aula de 6é de primària, hem fet tertúlies dialògiques (TD) amb diferents articles per a millorar la vida de tot l’alumnat i el seu futur en la pròxima etapa, l’institut.
Compartim com a recurs els temes tractats i els articles que hem llegit i debatut amb l’alumnat de sisé:
La importància de l’amistat:
- La importància de saber triar a les amigues i els amics
- Els cercles d’amistat protegixen davant el bullying
- L’amistat com a escut protector
- Percepció de l’impacte de les xarxes socials en la vida de les i els adolescents
L’abús sexual infantil (ASI):
- Centres educatius que treballen contra l’abús sexual infantil
- Falses creences sobre l’abús sexual en la infància
- Revelar l’abús sexual en la infància i en la infantesa
- Ulls que no volen vore (pàgines de la 10 a la 13)
Diversitat:
- Efecte dels iguals en estudiants amb TEA
- Síndrome de Down
- Alba, superant les barreres de la discapacitat intel·lectual
- Com crear espais segurs per als nostres jóvens LGTBI+?
L’amor i la pau:
Noves masculinitats alternatives:
Diferents dones referents:
- Rosa Parks, precursora del Moviment dels Drets Civils
- Jane Addams figura referent en la lluita per la justícia social
- Mariana Pineda
- Ana Frank
El dia de la dona i la xiqueta en la ciència:
El curs ha sigut molt productiu, l’evolució de cada un i cada una d’elles ha sigut exemplar, i hem pogut detectar comportaments incorrectes gràcies a haver treballat tant en estes sessions de TD.
Ara es van a l’institut, però dins de cada persona hi ha un munt de diàlegs que els protegiran i cuidaran. També els permetran saber triar de manera correcta. Han demostrat saber i portar a la pràctica el que és millor, per a cada un d’ells i elles, però també per a la resta.
Tanquem un curs que no se’ns oblidarà a ningú, un curs ple de solidaritat i diàlegs.
[Imatge: Freepik]
Mestra d'audició i llenguatge i educació infantil. Participant del seminari de València "A muscles de gegants"
