Quin impacte social ha tingut abandonar X per part de molts centres educatius? La resposta és clara: disminuir l’impacte social de l’educació i la investigació. Les universitats que l’han abandonada han disminuït l’impacte social de les seues investigacions, precisament quan la prioritat que els ha marcat la ciutadania és que els seus coneixements es difonguen, es transferisquen i generen impacte social, és a dir, millores. Harvard ha sigut molt directament atacada per Trump i continua intervenint en X.
Hem patit pressió i desqualificacions els qui no hem obeït la proposta d’abandonar X, que amb freqüència es presentava com una orde. El dret humà 27 deixa clar que tota persona té dret als coneixements científics, no diu “tota persona excepte les que estan en X”. No es mentix i manipula menys en els mitjans que en les xarxes socials, no es frenen més els assetjaments en els mitjans que en les xarxes.
Hi ha els qui van creure que així aconseguirien que la gent els seguira en el seu pas a altres xarxes. No saben en quina societat estan i el pitjor és que pretenen decidir per on ha d’anar la ciutadania. Basta un poc d’anàlisi amb SISM (social impact in social media) per a vore que eixes mateixes universitats han disminuït molt el seu impacte en les xarxes socials. En el cas de moltes escoles, l’abandó ha suposat disminuir el contacte amb la part de les famílies i la comunitat que sí que continuen en elles.
Què faran ara els qui es van anar de X dient que ho feien perquè Musk estava aliat amb Trump? Què faran ara que s’han barallat? No he aconseguit escoltar ni llegir ni un sol argument intel·ligent a favor d’eixe abandó. Que les pròpies decisions professionals o personals depenguen dels personatges famosos o mediàtics és una de les majors malapteses que es poden cometre en la vida.
