Són ja milions de xiquetes i xiquets els qui han tingut una millor educació i unes millors vides gràcies a la investigació científica del màxim nivell internacional del 2006. Hui comença REVERS-ED, caminant a muscles del gegant INCLUD-ED, per a arribar encara molt més allà. Continue estranyant-me que hi haja persones que encara em pregunten què trac jo dirigint estos projectes i, fins i tot, que tracten de donar una no desitjable imatge de mi, insinuant i fins i tot dient explícitament que em dedique a estes activitats perquè no sé fer-me ric o divertir-me.

Contínuament m’arriben relats preciosos, des dels més diversos països i contextos, sobre xiquets etiquetats per les altres persones i per si mateixos com a incapaços d’eixir del seu fracàs escolar i que, en arribar les actuacions d’èxit a la seua escola, han aconseguit superar el fracàs educatiu, s’ha transformat la imatge que les seues famílies i els seus iguals tenien d’ells i han millorat els seus sentiments i emocions. Contínuament m’arriben relats de xiquetes que patien bullying, que eren menyspreades pels seus iguals i que, en arribar el club de valents i valentes violència zero a la seua escola, acabaven tenint verdaderes amistats. Contínuament m’arriben relats de professores i voluntaris que, fent costat a eixes xiquetes i xiquets, estan transformant el món i les seues pròpies vides.

Entenc i respecte la llibertat de les persones que es divertixen amb freqüència veient en les sèries un altre tipus de relats. Demane el mateix tipus d’enteniment i respecte de la llibertat dels qui ens divertim amb els relats que ens semblen més bells, bons i verdaders. Fins ara ni una sola de les moltes persones que han intentat que canvie es divertix més que jo, ni està més satisfeta amb les relacions personals de tota mena, ni es manté amb millor salut i ànim; al llarg dels meus 72 anys he tingut ja moltes ocasions de comprovar eixa realitat que coincidix amb les evidències científiques sobre allò que millora i allò que empitjora les nostres vides.

La llibertat per a decidir la pròpia vida és una de les majors conquestes que ha fet la humanitat i que ara podem gaudir si la defenem per a totes les persones. Eixa defensa inclou necessàriament no ser còmplices de la contínua ofensiva del capital depredador, del “sistema” o com ho vulgueu anomenar, contra els qui no sols ens agrada llegir i comentar els relats més bells, sinó que també ens agrada crear-los i facilitar que tota xiqueta o xiquet puga no sols escriure un conte, sinó també fer de la seua vida un preciós conte.

+ posts